Senior medewerker documentaire informatiedienstverlening (DIV)

Als senior medewerker DIV maak je onderdeel uit van het cluster Informatie Dienstverlening, waar jij samen met vier collega’s alle individuele vragen oppakt voor de BVEB, gemeente Maasdriel en gemeente Zaltbommel op het gebied van digitalisering, archivering, registraties en zaakgericht werken. In deze functie versterk je samen met zo’n 30 collega’s de afdeling Informatisering & Automatisering (I&A).
Naast het archiveren van complexe dossiers in het zaaksysteem kijk je continu naar hoe je de informatiestromen kunt verbeteren. Of het nu gaat om nieuwe documentmanagementsystemen implementeren of bestaande processen optimaliseren, jij zorgt dat de organisatie altijd een stap vooruit is op het gebied van digitalisering. Ook leg je jouw collega’s uit wat de beste manier is om documenten te beheren en veilig op te slaan.
Wat zijn je belangrijkste taken?
- Je bent eerste aanspreekpunt voor je collega’s bij vragen, knelpunten en opmerkingen met betrekking tot complexe aangeboden registraties en het (verbeteren) van het zaakgericht werken;
- Je begeleidt en adviseert collega’s en gebruikers actief in het digitaal archiveren en het opslaan en ordenen van documenten;
- Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole en een ander wezenlijk onderdeel van je werk is de (jaarlijkse) vernietiging van gemeentelijke informatie op basis van de wettelijke termijnen. Dit doe je in samenwerking met de afdelingen waar de informatie vandaan komt en de archiefinspecteur.
Wie zoeken wij?
- Je neemt van nature de leidende rol om ervoor te zorgen dat de archieven van onze drie organisaties op orde komen en blijven;
- Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer, zoals de Archiefwet, Metagegevens voor duurzaam toegankelijke overheidsinformatie (MDTO), Baseline Informatiehouding Rijksoverheid, AVG en de Wet Open Overheid (WOO);
- Je hebt een ruime gemeentelijke ervaring met archiveren, recordmanagement en zaakgericht werken;
- Je hebt een HBO-denkniveau en beschikt over een relevante opleiding bij voorkeur SOD II, LRM, HMDI of een vergelijkbare opleiding;
- Verder is het belangrijk dat je nauwkeurig werkt en goed bent in organiseren. Ook moeten je digitale vaardigheden in orde zijn.
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Je bent nauwkeurig en voelt je verantwoordelijk voor informatie die correct beschreven is;
- Je denkt op tactisch en operationeel niveau mee over de inrichting van het zaak- en archiefsysteem (zaaksysteem.nl) en hoe we de juiste informatie op de juiste plek krijgen (en houden). Hierbij houd je rekening met het duurzaam toegankelijk houden van de informatie.
Wij bieden jou
Wij bieden een uitdagende functie waarin je jouw talenten als senior medewerker DIV kunt inzetten binnen een dynamische omgeving. Een uitgelezen kans als je niet houdt van gebaande paden en binnen een omgeving waarbinnen jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en te groeien.
Daar zetten we graag uitstekende arbeidsvoorwaarden tegenover, zoals:
- Je salaris bedraagt maximaal € 4.908,- bruto per maand o.b.v. 36 u/wk (schaal 9 afhankelijk van je werkervaring);
- Je ontvangt een individueel keuzebudget van 17,05 %, dat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen;
- Werktelefoon en laptop;
- Studiemogelijkheden;
- Je bouwt een keuzepensioen op bij ABP;
- Je treedt in dienst voor een jaar, bevalt het van beide kanten? Dan treed je vast in dienst;
- Flexibel werken: Wij geloven in een gezonde werk-privébalans.
Nieuwsgierig? Wij ook naar jou!
Stel jezelf aan ons voor en vertel ons waarom wij met jou in gesprek willen. Daarin vertellen wij jou dan graag meer over onze plannen en jij ons hoe jij daar bij past en wat je voor ons kunt betekenen.
Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Yvonne Schouten, adviseur informatiemanagement via telnr. 06-29419511 of yschouten@bommelerwaard.nl.
Heb je vragen over de procedure? Stuur dan een mail naar sollicitatie@bommelerwaard.nl
De vacature wordt gesloten als wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.
Wij waarderen het dat je met ons mee denkt maar acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Yvonne Schouten van Gemeente Maasdriel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Maasdriel
‘No nonsense’ en hard werken om onze doelen te behalen; dat is wat de gemeente Maasdriel kenmerkt. Samen met onze collega’s, maar ook met de inwoners, ondernemers en andere gemeenten. Het is soms spannend om in het politieke krachtenveld te opereren en successen te behalen. Dat vraagt om goede voorbereiding, creativiteit en slim meebewegen. Ontdek jouw mogelijkheden en ga de uitdaging met ons aan!
Over gemeente Maasdriel
De gemeente Maasdriel in de Bommelerwaard is een gemeente met 25.000 inwoners. We zijn trots op ons prachtige rivierenlandschap en onze 11 karaktervolle dorpen. We zetten ons continu in om de leefbaarheid in onze gemeente te verbeteren. Dit doen wij samen met burgers, ondernemers en andere verbonden partijen. De ongeveer 160 vaste medewerkers werken vanuit Kerkdriel en Hedel. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. De gemeente is volop in ontwikkeling. Met onze loyale medewerkers en een gezonde financiële positie kijken we vol vertrouwen uit naar een solide toekomst.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.