Medewerker Grondzaken
Gemeente Maasdriel

Ben jij onze nieuwe Medewerker Grondzaken en vind jij het leuk om complexe grondtransacties uit te voeren? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Als onze nieuwe en enthousiaste collega krijg jij alle ruimte om naast je inhoudelijke werk mee te werken aan de ontwikkeling van onze gemeente en aan je persoonlijke en professionele kwaliteiten. Je houdt je onder andere bezig met het adviseren van college en collega’s over dossiers waarvoor grondtransacties moeten worden geregeld. Ook ben je verantwoordelijk voor het gemeentelijke grond(prijs)beleid. Je bent verantwoordelijk voor het behalen van optimale zakelijke resultaten.
In deze veelzijdige functie voer je daarnaast de volgende werkzaamheden uit:
- Je voert zelfstandig grondtransacties uit binnen de kaders van het (op te stellen) grondbeleid, ook ondersteun je de senior grondzakenadviseur; Voor zover nodig zorg je voor het laten opstellen van taxaties;
- Je stelt diverse overeenkomsten op (verkoop, huur, verhuur, (erf)pacht, opstalrechten en erfdienstbaarheden) en verzorgt waar nodig de notariële afwikkeling van de transactie en houdt dossiers bij;
- Je levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het team. Je doet verbetervoorstellen voor lopende processen;
- Je levert input voor de planning & control cyclus, waaronder de paragraaf grondbeleid voor de jaarrekening en de begroting.
Wat breng je mee?
- Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau en hebt enkele jaren relevante werkervaring;
- Je weet bij voorkeur alles van wetgeving, gemeentelijk beleid en gemeentelijke procedures binnen het vakgebied en het toepassen daarvan;
- Je beschikt over een zakelijke en ondernemende instelling en bent ook verbindend. Je hebt lef, overtuigingskracht en communicatieve vaardigheden;
- Je hebt strategische en analytische vaardigheden. Bij voorkeur heb je ervaring met bestuurlijke processen en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
- Je beschikt over lef, overtuigingskracht en bent een fijne collega, je hebt humor!
Wij bieden jou
Wij bieden jou een uitdagende functie waarin je jouw talenten als Adviseur Grondzaken kunt inzetten binnen een dynamische omgeving. Een omgeving waarbinnen jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien. Daar zetten we graag uitstekende arbeidsvoorwaarden tegenover, zoals:
- Je salaris bedraagt maximaal € 4.998, - bruto per maand o.b.v. 36 u/wk (schaal 9 afhankelijk van je werkervaring). Het betreft een functie van 24 uur per week, op termijn is uitbreiding mogelijk;
- Je ontvangt een individueel keuzebudget van 17,05 %, dat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen;
- Je ontvangt een werktelefoon en laptop;
- Je krijgt diverse studiemogelijkheden;
- Je bouwt een keuzepensioen op bij ABP;
- Je treedt in dienst voor een jaar, bevalt het van beide kanten? Dan treed je vast in dienst;
- Flexibel werken: Wij geloven in een gezonde werk-privébalans.
Organisatie
De gemeente Maasdriel ligt midden in het schitterende rivierenlandschap van de Bommelerwaard en omvat 11 karaktervolle dorpen. Met zo’n 26.000 inwoners en ruim 2.300 kleine én grote innovatieve bedrijven bruist Maasdriel van energie en ondernemerschap. Een dynamische gemeente waar samenwerking en vernieuwing centraal staan en waarin je de kans krijgt om mee te bouwen aan een leefomgeving waar mensen graag wonen en werken
Je gaat werken binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling. Dit team telt ongeveer 50 medewerkers.
Nieuwsgierig? Wij ook naar jou!
Stel jezelf aan ons voor en vertel ons waarom wij met jou in gesprek willen. Daarin vertellen wij jou dan graag meer over onze plannen en jij ons hoe jij daar bij past en wat je voor ons kunt betekenen.
Wil je meer weten over de functie?
Neem dan contact op met Rudine Berends (Teammanager Realisatie en beheer) op 06-25197354 of op r.berends@maasdriel.nl
Heb je vragen over de procedure?
Stuur dan een mail naar jdevisser@bommelerwaard.nl
De vacature wordt gesloten als wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Jeroen de Visser van Gemeente Maasdriel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Maasdriel
‘No nonsense’ en hard werken om onze doelen te behalen; dat is wat de gemeente Maasdriel kenmerkt. Samen met onze collega’s, maar ook met de inwoners, ondernemers en andere gemeenten. Het is soms spannend om in het politieke krachtenveld te opereren en successen te behalen. Dat vraagt om goede voorbereiding, creativiteit en slim meebewegen. Ontdek jouw mogelijkheden en ga de uitdaging met ons aan!
Over gemeente Maasdriel
De gemeente Maasdriel in de Bommelerwaard is een gemeente met 25.000 inwoners. We zijn trots op ons prachtige rivierenlandschap en onze 11 karaktervolle dorpen. We zetten ons continu in om de leefbaarheid in onze gemeente te verbeteren. Dit doen wij samen met burgers, ondernemers en andere verbonden partijen. De ongeveer 160 vaste medewerkers werken vanuit Kerkdriel en Hedel. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. De gemeente is volop in ontwikkeling. Met onze loyale medewerkers en een gezonde financiële positie kijken we vol vertrouwen uit naar een solide toekomst.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.